11 Mayıs 2009

Başlık bile yazamıyorum

Yazamıyorum...
Oysa yazacak o kadar çok şeyim var ki...

Belki tevellüt o kadar eski değil ama 30 yıla az buz anı sığdırmadım, az buz da ders çıkarmadım yaşadıklarımdan. Gülmekten yanakları felç eden anılar, ağlamaktan yanakları sırılsıklam eden anılar... Bir o kadar da manasız anılar...

Anlatamıyorum...
Oysa anlatmak istediğim o kadar çok şey var ki...

Kırdığım insanlar, ihmal ettiğim insanlar, hiç haketmedikleri gibi davrandığım insanlar, hiç başlayamadığım işler, yarım bıraktığım işler, uğruna hiç adım atmadığım hayaller...

Şarkı sözleri yazmak istiyorum, hüzün dolu. Tanju Okan hayatta olsa da Sezen Aksu'yla birlikte söyleseler dediğim sözler. Gerçi şiirle aram hiç olmadı. Pek de sevmem. Ama şarkı başka bir şey.

Heyecan dolu senaryolar yazmak istiyorum. İçinde mizah da olan koşuşturmacalar. Kötü adamlar, iyi adamlar. İyi adamların kötü adamları kötü şekilde cezalandırdığı senaryolar. Ama illa ki Sadri Alışık'ın başrolünde olacağı, bir yandan güldüren bir yandan ağlatan, ama ne olursa olsun insanın içine dokunan senaryolar...

Sadri Alışık da Tanju Okan da gittiler. Zaten ben de yazamıyorum. Hala buralarda olsalar belki daha çok üzerdi beni yazamamam. Nasıl olsa onlar yok, neden yazayım ki diye avuturum kendimi. Kendini kandırmak en kolayı çünkü.

Uzun uzun yazılar yazmak istiyorum. Güçlü ifadeler barındıran, iddialı sözler söyleyen yazılar. Hayatımdan örneklerle açıkladığım çözümler sunmak istiyorum insanlara. Ama ben uzun yazıları hiç beceremedim. Bir yerlerinde kayboluyorum çünkü yazıların. Sanırım şu sıralarda da kaybolmuş olabilirim. "Yazayım bakalım nereye gidecek yazı" diyemiyorum. Kontrolü kaybedince panik oluyorum. Ki günlük yaşantımda da yaşadığım bir şey bu. Belki de ondan yazamıyorum. Kontrolü kaybetmekten ya da sonunun nereye gideceğini bilmediğim bir şey yapmaktan korkuyorum. Meçhuller ve belirsizlikler beni hep germiştir ömrüm boyunca. Hayatımın en kasvetli anları hep bu belirsizliklerin olduğu dönemdedir. "Amaaan nolursa olsun" diyemiyorum, diyemem. İlla ki detayına kadar düşüneceğim. Düşünmeden bir şeyler yaptığımda da zaten çok karmaşık durumlara sokarım kendimi. Benden adam olmaz.

Ne yalan söyleyeyim, tembelim bir de ben. "Sonra yaparım" lafı en gözde cümlem. Ama hiç sonra yapmıyorum.

Aslında yazmaya karşı yeteneğim olmayabilir mi? Bunu hiç düşünmemiştim... Belki de yeteneksizim ben. Neden olmasın? Bunu düşünmem gerek. Yok ya, değilimdir. Arada güzel şeyler yazdığım dönemler oldu. Şans mıydı acaba? Hani kırk yılda bir denk gelir de süper bir gol atarsın ama kazmanın sözlükteki karşılığısındır aslında. Öyle miydi benim de yazdığım güzel şeyler? Kendime güvenim hasar mı aldı nedir... Böyle şeyler düşünmezdim ben. Bu arada yazı uzadı ve ben yine kayboluyorum sanırım. Panikteyim. Panikleyince hep yanlış tercihler yaparım ben. Sevgilim benden ayrılacak diye panikleyince mesela, gidip ona bağırıp çağıran bir insanım. Halbuki en son yapmam gereken şeydir. Ama panik işte... İnsan panikleyince ne yapacağını nereden bilsin. Demek ki en baştan paniklememek gerek. E panik insanlar için demiş atalarımız. Nasıl paniklemeyeyim? Ben insan değil miyim?

Ohoo, yazı iyice kontrolden çıktı. Sanırım panikleyince yine yanlış tercih yaparak yazıyı bitirmek yerine başka yönlere dalmayı seçtim. Bu yazının da içinden çıkamayacağım anlaşılan.

Oysa yazacak o kadar çok şeyim var ki...

Belki tevellüt o kadar eski değil ama 30 yıla az buz anı sığdırmadım, az buz da ders çıkarmadım yaşadıklarımdan. Gülmekten yanakları felç eden anılar, ağlamaktan yanakları sırılsıklam eden anılar... Bir o kadar da manasız anılar...

Oysa anlatmak istediğim o kadar çok şey var ki...

Kırdığım insanlar, ihmal ettiğim insanlar, hiç haketmedikleri gibi davrandığım insanlar, hiç başlayamadığım işler, yarım bıraktığım işler, uğruna hiç adım atmadığım hayaller...



Yine yazamadım, yine anlatamadım...

Hiç yorum yok:

Merhabayın

Burası ara sıra aklıma gelen, kafamı toplayıp bi' şeyler yazabildiğim zaman uğradığım, pek de matah olmayan bir blog. Beğenilerinizi dostlarınıza, şikayetlerinizi 155'e iletiniz. Beni uğraştırmayın